پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151269
ايران کشتي توقيف شده در خليج‌فارس را آزاد کرد
تاریخ انتشار : 1394/02/09 17:03:39
نمایش : 1682
سخنگوي ائتلاف نظامي کشورهاي عربي براي حمله به يمن مدعي شد عدم پاسخگويي هواپيماي ايراني باعث شده عربستان فرودگاه صنعا را هدف قرار دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شبکه خبري الجزيره اعلام کرد: نيروهاي دريايي ايران، کشتي باري حامل پرچم جزاير مارشال را که روز سه شنبه در آب‌هاي خليج فارس توقيف کرده بودند، آزاد کردند.

هيچ اظهار نظر رسمي از سوي دولت ايران يا کاخ سفيد در اين زمينه منتشر نشده است.
با اين حال، شبکه خبري الجزيره به نقل از يک مقام ايراني گزارش داد که تهران اين کشتي را آزاد کرده است و هيچ يک از خدمه آن بازداشت نشده است. ايران تيراندازي نيروهاي خود در اين کشتي را تکذيب کرد.

شب گذشته شبکه العربيه ادعا کرد که ايران يک کشتي باري آمريکايي با ۳۴ خدمه را توقيف کرد و نيروي دريايي ايران پس از توقيف کشتي، آن را به سمت بندر عباس هدايت کرده است. در همين حال، وزارت دفاع آمريکا «پنتاگون» صحت خبر توقيف يک کشتي را تأييد کرد، اما گفته که اين کشتي حامل پرچم الجزاير مارشال بوده است.

کشتي مرسک تيگريس که تحت مديريت و اداره شرکت سنگاپوري «ريکمرز شيپ منجمنت» است، در اجاره خطوط کشتيراني مرسک قرار دارد.
هادي حق‌شناس، معاون دريايي سازمان بنادر در اين‌باره گفت، کشتي يادشده متعلق به شرکت «maersk» (مرسک) است. وي با تأکيد بر اينکه کشتي مذکور با‌ پرچم جزاير مارشال تردد داشته است، بيان کرد: شکايت شاکي ‌منجر به صدور حکم قضايي دادگاه در تاريخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته براي توقيف اموال اين شرکت شده بود.

شرکت «مرسک» که يکي از بزرگترين شرکت‌هاي حمل و نقل دريايي در جهان بوده و مرکز آن در کپنهاگ دانمارک قرار دارد، امروز درباره توقيف کشتي اين شرکت در خليج فارس واکنش نشان داد و اعلام کرد، خدمه آن مشکلي نداشته و صحيح و سالم هستند.
خبرگزاري رويترز طي گزارشي به نقل از مقامات آمريکايي نوشت، آمريکا هيچ تعهد حقوقي به لحاظ قوانين دريايي به منظور دفاع از يک کشتي با پرچم جزاير مارشال ندارد و هيچ يک از خدمه آن شهروند آمريکايي نيستند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html